технологія проблемного навчання у вищому навчальному закладі

. Для сучасної освіти характерним є пошук нових педагогічних можливостей, що пов’язано насамперед з відмовою від традиційного навчання та виховання, з ідеєю цілісності педагогічного процесу як системи, що спирається на теорії загальнолюдських цінностей, гуманізації, особистісно-орієнтованого підходу, пріоритету суб’єкт-суб’єктних відносин Проблемне навчання — це така організація процесу навчання, сутність якої полягає в утворенні в навчальному процесі проблемних ситуацій, вирізненні та вирішенні студентами проблем [5]. Проблемне навчання вимагає широкого застосування проблемних методів навчання. Проблемне навчання — це така організація процесу навчання, сутність якої полягає в утворенні в навчальному процесі проблемних ситуацій, вирізненні та вирішенні студентами проблем. Сучасна вища освіта вбачає головним своїм завданням "озброєння" майбутніх фахівців методологією творчого перетворення світу. Процес творчості охоплює насамперед відкриття нового: нових об'єктів, знань, проблем і методів розв'язання цих проблем. У зв'язку з цим проблемне навчання як творчий процес є процесом розв'язання нестандартних науково-навчальних завдань нестандартними методами. Іст. Технології. Навчання. У вищому. Навчальному. Закладі. У педагогічній літературі поняття «технологія навчання» і «навчальна технологія» вживають як тотожні. Однак поняття «технологія навчання» є дещо вужчим і означає шлях освоєння конкретного матеріалу в межах певного предмета, теми, питання, а навчальна технологія передбачає розгляд різних технологій навчання Залежно від рівня самостійності студентів у навчальній діяльності використовують відповідний метод проблемного навчання: проблемний виклад, частково-пошуковий і дослідницький методи. Формування соціально активної особистості вимагає використання нестандартних форм педагогічної взаємодії. індивідуалізації процесу навчання у вищому навчальному юридичному закладі; - розвиток інтелектуального потенціалу здобувача вищої освіти, зорієнтованого на креативний рівень опанування матеріалом, спроможного до постійної самоосвіти та самовдосконалення. 4. За результатами опанування навчальної дисципліни «Сучасні освітні технології у вищій школі» випускники аспірантури/ад’юнктури набувають інтегральну, загальні та фахові компетентності. Тема 3. Сучасні інноваційні технології навчання у вищих навчальних закладах. Поняття новації та інновації у навчанні. Активне навчання Проблемне навчання. Проблемна ситуація, її ознаки і складові. Управління пізнавальною діяльністю, її алгоритм. Технології проблемного навчання. Для стимулювання пошукової, самостійної діяльності учнів вже багато років в системі освіти широко використовується проблемне навчання. Його психологічною основою є протиріччя, що виникає в свідомості учня, між тим, якими знаннями він вже володіє, і тим, що необхідно знати, щоб розібратися в запропонованій педагогом проблеми, проблемної ситуації Загальні функції такого навчання включають: - засвоєння учасниками взаємодії в навчальному процесі системи знань і способів розумової і практичної діяльності; - розвиток інтелекту учнів, тобто їх пізнавальної самостійності і творчих здібностей Навча́ння — це організована, двостороння діяльність, спрямована на максимальне засвоєння та усвідомлення навчального матеріалу і подальшого застосування отриманих знань, умінь та навичок на практиці. Цілеспрямований процес передачі і засвоєння знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини. В оперативно-діяльнісний компонент навчання входять форми організації навчання. До загальних форм М. Н. Скаткін відносить індивідуальну, парну, групову і колективну. В педагогічній практиці не. Технологія проблемного навчання найбільш популярна у всіх сферах освіти. Отримала своє поширення в 20-30-х роках в радянській і зарубіжній школі. Заснована була на теоретичних положеннях американського філософа, психолога і педагога Дж. Дьюї. Систематизатором цього навчання в Росії стали І. Л. Лернер, М. М. Скаткін. Проблемне навчання отримало свою назву в зв'язку з тим, що його моделювання спрямоване на створення інноваційної пізнавальної середовища. 1. Поняття про педагогічні технології. 2. Проблемне навчання у вищій школі. 3. Використання ділових та рольових ігор у навчальному процесі ВНЗ. 4. Інформаційні технології навчання у ВНЗ. 5. Кредитно-модульна (рейтингова) система навчання у вищій школі. Основні поняття до теми: технологія, освітня технологія, педагогічна технологія, ділова (рольова) гра, інформаційні технології. Література. Основна: 1. Алексюк.М.Педагогіка вищої освіти України · У практиці навчально-виховної діяльності сучасного вищого навчального закладу найпоширеніші такі педагогічні технології навчання: диференційоване навчання; · проблемне навчання; · ігрові технології навчання; · інформаційні технології навчання Проблемне навчання –це така організація процесу навчання, основа якої полягає в утворенні в навчальному процесі проблемних ситуацій, визначенні учнями проблем і їх самостійному або за допомогою вчителя розв’язанні. Першим етапом проблемного навчання є створення проблемної ситуації як відчуття розумового утруднення. Навчальна проблема вводиться в момент виникнення проблемної ситуації і має бути достатньо важкою, але посильною для учнів.Її введенням і усвідомленням завершується перший етап. Проблемна ситуація – це ситуація, яка виникає в результаті організації вчителем взаємодії учня з пізнаваль. Як специфічна технологія навчального процесу проблемне навчання передбачає наявність проблемного запитання, проблемного завдання, проблеми, проблемної ситуації. Істотною ознакою проблемного запитання є прихована суперечність, яка відкриває можливість отримати неоднотипні відповіді. У ньому немає готової схеми і передбачається самостійний аналіз суперечливої ситуації Проблемне навчання у вищому навчальному закладі — це творча, емоційно насичена праця викладачів і студентів, яка потребує цілеспрямованості, великих вольових зусиль, високої відповідальності. Воно забезпечує міцне засвоєння знань, робить навчальну діяльність захоплюючою, оскільки вчить мислити, долати труднощі. Тема работы: Технологія проблемного навчання по предмету Педагогика. Размер: 35.93 КБ Проблемне навчання позитивно впливає на засвоєння всіх чотирьох компонентів змісту освіти (знання, вміння та навички, досвід творчої діяльності, ціннісні орієнтації) на кожному занятті. Елементи проблемного навчання мотивують учнів на самостійний пошук інформації, активізують мислення, а значить роблять знання не духовним, а особистісно-значущим надбанням Навчальна технологія – поняття близьке, але не тотожне поняттю педагогічна технологія. Відбиває шлях освоєння конкретного навчального матеріалу (поняття) в межах відповідного навчального предмету, теми, питання 0 комментариев. Разделы. Проблемне навчання – дидактична система, яка ґрунтується на закономірностях творчого засвоєння знань і способів діяльності, на прийомах і методах викладання та учіння з елементами наукового пошуку. Етапи проблемного навчання: 1. Створення проблемної ситуації. 2. Аналіз і формування проблеми. 3. Висунення гіпотез. Головним завданням вищого навчального закладу на сучасному етапі є підготовка фахівців, здатних нестандартно, гнучко і своєчасно реагувати на зміни, які відбуваються у світі. Тому для підготовки студентів до професійної діяльності в майбутньому і використовуються інноваційні методи навчання у вузі. До таких методів відноситься і проблемне навчання Пік інтересу до технології проблемного навчання припав на 70-ті роки і в даний час знову зростає. Оскільки для вищої школи стратегічним завданням є підготовка компетентного фахівця, здатного ефективно діяти за межами навчальних ситуацій, вирішувати типові та проблемні завдання, що виникають у власній професійній діяльності. Характеристика технологій проблемного навчання. Проблема технологізації навчально-виховного процесу була актуальною в усі періоди розвитку цивілізації. Особлива увага приділяється їй на сучасному етапі розвитку суспільства, яке прагне до інтеграції в світову спільноту Технологія навчання відображає шлях освоєння конкретного навчального матеріалу в межах педагогічної технології. Деякі дослідники називають її ще й дидактичною технологією. Будь-яка педагогічна технологія повинна відповідати основним критеріям технологічності


технологія проблемного навчання у вищому навчальному закладі

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

гдз французька мова 8 клас чумак кривошеєва 2016 відповіді

відповіді до практикума ющука

відповіді до підручника з біології 9 клас шаламов